PPI Nieuwsbrief van september 2012

Van het bestuur

Tijdens onze contacten met de leden, kwam regelmatig het verzoek om meer interactie tussen leden en bestuur. Wij zijn blij met de betrokkenheid van de PPI-leden bij hun platform. Daarom vanaf nu de nieuwsbrief in een professionele, digitale vorm. Margreet Koster zal ons hierin ondersteunen.

Verenigingsmanagement
Vanaf deze plek geven we graag een overzicht van hetgeen we in onze bestuursvergaderingen bespreken. De laatste maanden lag de focus op onze interne organisatie. Jos Wesselink zal nog tot eind dit jaar betrokken zijn bij het bestuur. We nemen uiteraard nog op feestelijke wijze afscheid van Jos om hem te bedanken voor al zijn inzet, visie en activiteiten voor de PPI.

Uitbreiding vereniging
In de extra ledenvergadering van 19 september jl. is besloten de vereniging uit te breiden met aspirant-leden. Dat zijn projectinrichtingsbedrijven die maximaal drie jaar de tijd krijgen om het PPI-keur te behalen. De contributie voor deze aspirant-leden wordt sterk verlaagd en het entreegeld vervalt. De contributie voor leden met keurmerk en leveranciers wordt bovendien verlaagd naar 1900 euro per jaar. Daarnaast zal de vereniging opengesteld worden voor (binnenhuis-)architecten. In het verslag van de vergadering van 19 september vindt u alle informatie op een rijtje.

Waarom de PPI?
Het is onze wens om te investeren in jonge ondernemers. Juist in deze tijden bewijst de branchevereniging – zowel voor nieuwe als bestaande leden – haar meerwaarde als het gaat om netwerken, kennis en ervaring delen, noviteiten in de markt, tips, etc. Maar ook het inhuren van elkaars medewerkers, samenwerking in grote projecten etc. is binnen de PPI vaak eenvoudig te regelen. En last but not least de PPI Awards krijgen steeds meer statuur en naamsbekendheid. De winnaar van 2010, Stef Damen, heeft zakelijk veel profijt gehad van deze prijs, zo vertelde hij tijdens een ledenvergadering.RTEmagicC_Foto_Kristel.jpg In de volgende nieuwsbrief een interview met Stef.

Graag tot ziens op de Dag van de Projectinrichting!

Kristel Leerkes-Boerhof
voorzitter

Dag van de Projectinrichting

Op dinsdag 2 oktober 2012 wordt het evenement de Dag van de Projectinrichting gehouden in het Inspiration Centre Materia Amsterdam. Een inspiratiecentrum voor architecten, ontwerpers en producenten waarbij het gebruik van nieuwe, innovatieve materialen centraal staat..
In de zeer inspirerende omgeving van Materia laten wij als platform de bezoekers kennismaken met tal van innovaties op het gebied van materiaalgebruik. Verschillende sprekers zullen hen en u verrassen met een presentatie over de toekomst van de projectinrichting.

Het is de bedoeling dat alle leden van het Platform Projectinrichting die middag minimaal twee leveranciers of projectinrichters meenemen, zodat we met zoveel mogelijk branchegenoten bijeen zijn. We hebben al 100 aanmeldingen ontvangen…

Het programma:
Ontvangst: 16.00 uur

  • Welkomstwoord
  • Presentatie Els Zijlstra (initiator Materia) link naar website p-pi – sprekers dpi
  • Presentatie PPI
  • Buffet
  • Presentatie van Ro Koster en Ad Kil  van Ro & Ad Architecten (finalist Dutch Design Awards 2011)
  • Rondgang & workshops Materia

Afsluiting/borrel: 20.30 uur


Wij hopen deze dag veel nieuwe leden te mogelijk verwelkomen!

PPI-Award

Op donderdag 17 januari 2013 wordt de jaarlijkse
PPI-Award uitgereikt tijdens de Beurs Facilitair in
’s-Hertogenbosch. De voorbereidingen van de commissie zijn in volle gang. Graag horen we welk project onze leden (wellicht bijgestaan door hun leveranciers) selecteren en inzenden.

Ons advies: begin op tijd met de voorbereidingen!De PPI Projectinrichting Award is een initiatief van het PPI om bijzondere projectinrichting prestaties van haar leden onder de aandacht te brengen van een breder publiek en de leden te motiveren en enthousiasmeren. Projectinrichters leveren immers vaak huzarenstukjes, want aan het eind van de lijn staan ze altijd onder tijdsdruk. Daarnaast worden er steeds meer eisen gesteld aan kwaliteit en worden er qua vormgeving vaak moeilijke combinaties bedacht. Juist omdat er zoveel mogelijk is. Het is aan de projectinrichter om dan, in samenwerking met de toeleveranciers, een plan van aanpak op te stellen…

 

“PPI-leden willen alleen het beste leveren”

“Sinds januari 2004 is Abeln Groep bv onderdeel van de Rikkert Afbouwgroep B.V. te Enter. Hierdoor kunnen wij onze klanten een totaal vloerpakket aanbieden, vanaf zandcementdekvloer tot en met de stoffering van de vloeren compleet met diverse soorten raambekleding. Op jaarbasis wordt door de Abeln Groep ca. 200.000 m2, zowel harde als zachte, vloerbedekking gelegd.”

Aan het woord is Marcel Hessing, bedrijfsleider bij Abeln Projectstoffering. Een bedrijf met 23 eigen stoffeerders in vaste dienst. Vakmensen die al jarenlang aan Abeln verbonden zijn. “Zo houden we de kwaliteit van ons werk hoog” aldus Hessing.

“Wij zijn lid van de PPI omdat we het leveren van kwaliteit hoog in het vaandel hebben én het belangrijk vinden om goede contacten te onderhouden met collega bedrijven en leveranciers. De PPI biedt hiervoor het juiste platform. Door lid te zijn geef je aan dat je het beste wilt leveren. Zodanig dat het ook nog eens door een externe partij wordt getoetst. Ook in commercieel opzicht is het lidmaatschap van de PPI interessant. In de dagelijkse praktijk maken we regelmatig mee dat we een opdracht gegund krijgen vanwege ons PPI-keurmerk. Helaas is de naamsbekendheid van het keurmerk nog minimaal. We moeten onze klanten veelal eerst uitleggen wat het PPI-keurmerk inhoudt en wat de meerwaarde is.“

Op 17 januari 2013 worden voor de derde keer de PPI Awards uitgereikt.
Marcel wil hierover alleen dit kwijt: “Na twee keer tweede te zijn geworden zijn we eigenlijk wel helemaal klaar met onze bijnaam “de Joop Zoetemelk van de PPI” . We zullen dan ook met een schitterend project gaan inschrijven. Wat het wordt verklap ik nog niet, maar we gaan ons best doen om voorgaande inschrijvingen te overtreffen.”

Abeln Groep BV is op 1 februari 1953 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd te Almelo en heeft een nevenvestiging in Groningen. Het werkgebied is geheel Nederland, maar in hoofdzaak de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Flevoland en Gelderland.

 

Even voorstellen

Mijn naam is Margreet Koster, communicatieadviseur en tekstschrijver en eigenaar van Text & Event. Ik ben 42 jaar, trotse moeder van twee kinderen en echtgenote. Tja, ik heb ‘iets’ met taal. Als kleuter probeerde ik boekjes ‘over te schrijven’.  Elke dag wilde ik iets leren. Het is nooit overgegaan…

Nu schrijf ik webteksten, brochures, slogans, nieuwsbrieven, advertenties, interviews, mailingen, artikelen, speeches, etc. Van de bouw tot de zorg, van detailhandel tot overheid. Verder mag ik bedrijven ondersteunen bij  marketingcommunicatie, zoekmachineoptimalisatie en socialmediacampagnes. De laatste 8 jaren voor de start van mijn eigen bedrijf was ik communicatieadviseur/hoofd Communicatie bij B&A Groep.

Ik ben dol op mijn vak. Dagelijks ontmoet ik interessante mensen. RTEmagicC_IMG_0604a_bewerktkl_01.jpgEn.. nog steeds leer ik elke dag. Graag tot ziens bij de PPI!Margreet Koster