Ledenvergadering BVP van 6 juni 2023

Op dinsdag 6 juni hield de Branchevereniging Projectinrichting (BVP) haar ledenvergadering bij de firma Interface te Scherpenzeel. Na het warme welkomstwoord door voorzitter Lieuwe Steendam vertelde Janneke Leenaars, de Sustainability Manager van Interface een en ander over alle duurzaamheidsprojecten van Interface en gaf uitleg en toelichting over de doelstellingen op de wat langere termijn.
Aansluitend verzorgde Kimm Besselsen van ‘Vinylrecycling by Bess Trade’ een presentatie over hun vooruitstrevende visie en werkzaamheden op het gebied van recycling van vinyl en PVC.
Hierbij werd de nadruk gelegd op het inzamelen van al gebruikt PVC uit projecten. Er zijn inmiddels de nodige proeven op gang gekomen om na te gaan of het mogelijk is dit ‘verontreinigde’ PVC te recyclen. De eerste vooruitzichten zijn gematigd positief.

Aan het eind van de leerzame middag bedankte Lieuwe Steendam namens de vele aanwezige leden Interface hartelijk voor de gastvrijheid en het heerlijke en goed verzorgde buffet.